|
|
|
2025 liepos 13, sekmadienis |
Goda Grajauskaitė – socialinės politikos idėjų konkurso laureatė |
|
2025 birželio 28, Šeštadienis |
 Godos Grajauskaitės pergale džiaugiasi ir jos mama Violeta, tėtis Vidmantas, broliai Gvidas ir Gustas. G. Grajauskaitės asmeninio albumo nuotr. Nacionaliniame socialinės politikos idėjų konkurse 9–12 klasių moksleiviams, kurį kartu su LR Seimo Ateities komitetu ir LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija organizavo Vilniaus universiteto Filosofijos fakultetas, tarp trijų konkurso darbų autorių geriausiai įvertintas Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijos (Ig kl.) mokinės Godos Grajauskaitės darbas „Mokinių akademiniai lūkesčiai ir jų valdymas: mokytojų ir mokinių požiūriai“.„Konkurso dalyviai iš Rumšiškių, Raseinių, Vilkyškių, Ariogalos, Akademijos (Kauno r.) ir Vilniaus gimnazijų, – informuojama pranešime spaudai, – drąsiai siūlė savo vizijas apie Lietuvą 2050 metais: formavo ekosocialinės politikos principus ir analizavo, kaip jaunimas gali realiai prisidėti prie sprendimų priėmimo. Moksleiviai kėlė klausimus apie lygių teisių užtikrinimą, emigracijos pasekmes ir jaunimo politikos spragas. Darbai kvietė pažvelgti į aplinką kitaip – nuo žaliuojančių miestų vizijos iki žiedinės ekonomikos modelių mokyklose, kai patys vaikai tampa tvarumo ambasadoriais“. Konkurso baigiamasis renginys ir laureatų apdovanojimai įvyko LR Seime, kur moksleivius pasveikino VU Filosofijos fakulteto prodekanas doc. dr. Vytis Silius, VU FsF Sociologijos ir socialinio darbo instituto Socialinės politikos katedros vedėja prof. Daiva Skučienė bei Socialinės apsaugos ir darbo ministrės patarėja, VU FsF docentė dr. Jekaterina Navickė ir LR Seimo Ateities komiteto pirmininkas Vytautas Grubliauskas. pabrėžęs, jog ir toliau ateityje nekantriai lauks moksleivių idėjų, kurios atskleistų, kokie socialinės politikos aspektai yra patys artimiausi ir aktualiausi jaunimui. Na, o kaip konkursą vertina jo dalyviai? Nustebino, ar ne toks įvertinimas? Kas paskatino pasirinkti tokią temą ir kokie ateities planai? Į šiuos ir kitus klausimus paprašėme atsakyti konkurso laureatę Godą Grajauskaitę ir jos mokytoją Žygimantą Stankevičių. Goda GRAJAUSKAITĖ: „Pasirinkau tai, kas man artima“ Taip į klausimą, kodėl pasirinko temą „Mokinių akademiniai lūkesčiai ir jų valdymas: mokytojų ir mokinių požiūriai“, atsakė konkurso laureatė Goda Grajauskaitė, paaiškinusi, jog išsirinkti temą nebuvo nei labai sunku, nei labai lengva. Apie „Lietuva 2050“ projektą, sakė sužinojusi pilietiškumo pamokoje, kur mokytojas Žygimantas Stankevičius pasiūlęs kaip vieną iš darbo variantų. Idėja patikusi, todėl nusprendusi dalyvauti konkurse. „Be mokytojo Žygimanto Stankevičiaus,– sakė ji– nebūčiau nei dalyvavusi šiame projekte, nei parašiusi darbo – jis paaiškino, padėjo, kai nežinojau, nuo ko pradėti. Dažnai girdžiu, kad esu „visur“, ir anksčiau galvodavau, kad tai nėra gerai, bet dabar suprantu – tai nėra blogai. Iš daugybės pomėgių negalėčiau išsirinkti tik kelių – man patinka labai daug dalykų. Mėgstu istoriją, politiką, tinklinį, leisti laiką su draugais, diskutuoti įvairiomis temomis, bet labiausiai man patinka aiškintis ir suprasti, kas ir kodėl vyksta, ir bandyti padėti kitiems“.Goda gyvena Kalviuose, prie ežero, pasak jos, labai jaukioje ir draugiškoje bendruomenėje. „Džiaugiuosi, kad čia užaugau ir nenorėčiau nieko keisti.Man artimiausi žmonės – mano šeima: mama Violeta, tėtis Vidmantas, broliai Gvidas ir Gustas. Be jų nebūčiau tokia, kokia esu. Močiutės Janina ir Zofija taip pat labai prisidėjo prie mano auklėjimo. Mūsų šeimoje daug kalbame, diskutuojame, todėl išmokau atskirti, kas yra gera, o kas – ne.Kaip ir minėjau, šeima man yra didžiausias įkvėpimas, aš iš jų mokausi būti stipri, užsispyrusi, pozityvi ir protinga. O mano konkursinis darbas atspindi tai, su kuo susiduria daugelis mokinių kiekvieną dieną. Manau, kad apie tai reikia kalbėti – tik taip galėsime kažką pakeisti“.Goda neslepia, jog svajonių, kaip ir dauguma jos amžiaus žmonių, turinti daug. Vienos, pasak jos – rimtesnės – apie studijas ar gyvenamą, baigus mokyklą, kitos– paprastesnės. Moksluose ji taip pat labai stengiasi, nes žinios, kaip ir pažymiai, jai svarbūs. Mokytojas Žygimantas STANKEVIČIUS: „Pasiektas rezultatas – pirmoji vieta konkurse „Socialinė politika 2050“– tikrai yra svarbus“„Esu istorijos mokytojas, nors užsiimu įvairia veikla. Labai patinka neformalus švietimas, nes tada vaikai gali žengti papildomus žingsnius ir suspindėti. Taip pat svarbu ir vertybinis ugdymas. Pas mus mokytojai stengiasi, padaro daugiau nei gali. Šiandienos mokykla keičiasi žaibo greičiu, tad nors mokyklą baigiau prieš 8 metus – galiu pasakyti, mokymosi principai keičiasi link savarankiškumo. Prasideda nebe aiškinimas, o savo tikslų išsikėlimas ir mokytojas jau tampa tik konsultantu, diskusijos dalyviu, padedančiu judėti priekin.Kalbant apie Godą Grajauskaitę, pasakysiu, tai yra labai entuziastingas, užsidegantis žmogus. Tikintis savo idėjomis. Norintis, gerąja prasme, kitiems įspirti, kad pasaulis būtų geresnis. Kaip vertinu jos pastangas? Nežinau, ar drąsiau nei ji mes patys galėtume pristatyti idėjas LR Seime, girdint Seimo nariams, mokslininkams. Taigi, visas šis rezultatas parodo, kad labai svarbu yra valia. Šiandien dar šiek tiek per mažai apie tai kalbame mokyklos kontekste. O kiek teko girdėti apie valios tyrimus? Kaip dažnai mūsų mokiniai nepasiduoda? Džiugu matyti puikų Godos rezultatą. Skatinu jaunuolius pasirašyti įvairiems iššūkiams. Kviečiu kuo dažniau ieškoti įvairių dalykų, kad išbandytume save ne pažymiui gauti, o smalsumui patenkinti. Darbo tema, manau, pačiai Godai – labai aktuali, kurią ji ir susiformavo – apie lūkesčius mokiniams. Labiausiai nustebino, kaip jaunuoliai kelia iššūkius, kaip nusivilia jų nepasiekiamumu ir kaip dažnai jie ima tarsi kaltinti aplinką, kai nepasiekiamas rezultatas. Manau, mums visiems verta pagalvoti apie sau keliamus tikslus. Ar dažnai jie būna sveikai pamatuojami?Kalbant apie visas iniciatyvas, svarbu paminėti ir laisvę veikti. Rumšiškės jau tokios yra. Čia laisvi žmonės gyvena. Nuo senų laikų. Ir labai darbštūs. Tad čia daug valios ir siekių toliau judėti pirmyn. Galbūt ne visada lengva būti tuo, kuris siūlo naują kryptį, bet būtent taip gimsta tikrieji pokyčiai. Be kita ko, man labai svarbūs ir visi mokytojai. Nuoširdžiai esu sergantis už juos. Mes Lietuvoje tikrai turime puikias komandas. Teikiu švietimo konsultacijas ir tikrai matau, kad daug dalykų taisoma, atlaisvinama ir norima atsisakyti darbo dėl darbo“.
|
Paskutinį kartą atnaujinta ( 2025 birželio 28, Šeštadienis )
|
|
|
|
|