|
|
|
2025 balandžio 27, sekmadienis |
STEAM ugdymo galia: kaip tampama ateities kūrėju |
|
Eugenija ŠVELNIKIENĖ, Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos neformaliojo švietimo mokytoja
|
2025 balandžio 05, Šeštadienis |
 Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos mokytojai su vicemeru Tomu Vaicekausku ir Kaišiadorių rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Lina Lukoševičiene Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje įvyko rajoninė Tūkstantmečio mokyklos programos konferencija „ STEAM ugdymo galia: kaip tampama ateities kūrėju‘‘, kurioje dalyvavo rajono švietimo įstaigų vadovai bei mokytojai.Konferencijos dalyviams pasveikino Kaišiadorių rajono savivaldybės vicemeras Tomas Vaicekauskas. Jis palinkėjo, kad konferencijos metu pasidalintos įžvalgos padėtų mokiniams tapti ateities kūrėjais.Kaišiadorių rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Lina Lukoševičienė sveikinimo kalboje akcentavo STEAM centro veiklą, mokinių įsitraukimą, galimybę dalyvauti tiriamojoje veikloje, veikti drauge ir nesustoti. STEAM (ang. Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) reiškia gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką. Tai ugdymo metodas, kuris sujungia šias penkias disciplinas į vientisą mokymosi patirtį. STEAM ugdymo idėja – sukurti mokymosi aplinką, kuri būtų įtraukianti, kelianti iššūkius ir susijusi su realiu pasauliu. Toks metodas skatina mokinius mąstyti nestandartiškai, naujoviškai taikyti savo žinias. Integruodami šias penkias disciplinas, mokiniai gali geriau suprasti juos supantį pasaulį ir išsiugdyti įgūdžius, kurių jiems reikia XXI amžiuje.Prieš dvejus metus parengtas TŪM programos Kaišiadorių rajono Švietimo įstaigose Pažangos planas, kurio tikslas – sukurti šiuolaikiškas ugdymo(si) sąlygas, kad mokytojai profesionaliai veikdami kartu darytų tiesioginį poveikį mokinių pasiekimų gerinimui. Tikslui pasiekti ypatingas dėmesys skiriamas mokyklų STEAM mokslų aplinkų praktinio turinio įgyvendinimui, įsteigiant tinklaveikos principu veikiantį STEAM centrą. TŪM programoje 2023 metais pradėjo dalyvauti 4 rajono mokyklos: Algirdo Brazausko gimnazija, Rumšiškių A. Baranausko gimnazija, Žiežmarių gimnazija, Vac-lovo Giržado progimnazija, tačiau STEAM veiklos vyko visose rajono švietimo įstaigose. STEAM centru tapo Algirdo Brazausko gimnazija.* * *Konferencijoje Algirdo Brazausko gimnazijos direktorė Jolita Morkūnaitė savo pranešime „STEAM ugdymo patirtis Kaišiadorių rajono savivaldybėje“ apžvelgė STEAM centro veiklą gimnazijoje. Direktorė akcentavo, jog jų bendruomenė pasirinko tiriamąją kryptį: įrengtas biologijos kabinetas, biochemijos, fizikos laboratorijos, maisto studija. Gimnazijoje sukomplektuotos 3 KTU (Kauno technologijos universitetas) klasės, pasirašyta su šia aukštojo mokslo įstaiga bendradarbiavimo sutartis, mokiniai turi galimybę nuvykti atlikti tiriamuosius darbus, yra parengti 27 tiriamujų darbų aprašai. Įsteigtas STEAM centras gimnazijoje, modernia įranga aprūpintos mokymosi aplinkos įgalina, pasak Jolitos Morkūnaitės, sudaryti sąlygas ne tik Algirdo Brazausko, bet ir iš įvairių rajono ir iš respublikos, dirbti kartu, praktikuoti, kartu veikiant ir mokytojams. Ji pakvietė visų rajono švietimo įstaigų mokytojus, auklėtojus su mokiniais atvykti į STEAM centrą ir mokytis drauge.* * * Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos mokytoja metodininkė Laima Sabaliauskienė pranešime „Biochemijos laboratorija – mokinių kūrybiškumo ir atradimų erdvė“ labiausiai džiaugėsi, jog gimnazijoje šiuolaikiškai aprūpintoje biochemijos laboratorijoje (inovatyvių technologijų mikroskopai, spektrofotometras, DNR tyrimai) buriasi patys kūrybiškiausi ir smalsiausi mokiniai. 2023–2024 m. I KTU klasės mokiniai įgyvendino tokius STEAM projektus, kaip antai, vandens telkinių tyrimai, pelėsio augimo sąlygų tyrimas, kristalų auginimas, naminės duonos tyrimas, kt. Mokiniai turi galimybę tirti, pasijusti mokslininkais. Kodėl verta daryti tiriamąjį darbą: mokinys pats renkasi temą, rengia tiriamąjį darbą pažįstamoje aplinkoje, 9–10 balų įvertinimas suteikia 0,25 taško stojant į aukštąją mokyklą. Mokytoja Laima Sabaliauskienė, dirbanti su mokiniais ir savo kolegomis Gražina Kairevičiene (fizika), Virginija Aleksiūniene (biologija), Jūrate Montrimiene (technologijos), kitais kolegomis, atsakingai teigia, jog gimnazistai, atlikdami tokias veiklas, yra laimingi. Tai įrodė mokinių, dirbančių laboratorijoje, nuotraukos.* * *Irmantas Barauskas – 2000 m. laidos Kaišiadorių I vidurinės mokyklos absolventas, KTU docentas. Mename jį kaip žingeidų mokinį. Įsiminė jo mintys: „Už kiekvienos technologijos–žmogus“ (KTU devizas), „uždegti mokinius ir jie eis“, „vaikas negali išmokti vien tik jūsų klausydamas, jis turi praktikuoti, motyvuojamas mokytojo“, „yra vidinė ir išorinė motyvacija. Kas yra išorinė? Atlyginimas“, „gražiausi žmonės yra alkani žmonės“. Tad mielasis Irmantas, su kuriuo, kaip KTU docentu ir šia aukštąja mokykla, palaiko dalykinius ryšius gimnazija, palinkėjo mokslinio alkio. „Ką man davė gimnazija?“ Ogi rasti vietą erdvėje. Taip vadinosi Aisčio Stalaučinsko, taip pat gimnazijos absolvento, pranešimas. Aistis, šiuo metu architektas, parengęs prasmingus projektus: Elektrėnuose skaitmeninio meno centras, estrada-salelė ant Kauno marių ir daugiau. Ne visus projektus yra galimybė įgyvendinti, bet svajoti verta... Aisčiui įsiminė geografijos klubo „Azimutas“ kelionės (mokytoja Asta Tamulevičienė), veikla laikraštyje „Rašaluoti pirštai“ (mokytoja Živilė Kursevičienė), gamtininkų būrelis (mokytoja Loreta Motiekaitienė), kuriame buvo įgauti biotikos pradmenys (iš gamtos į architektūrą). Išties apėmė pasididžiavimo, kad mokyklą baigė tokie šaunūs žmonės, jausmas. Architektui svarbu ne paminklai, ne granitai, o žmonių (žmogaus) veiklos įprasminimas ir kitomis formomis. Konferencijos dalyvė, TŪM kultūrinio ugdymo veiklų koordinatorė Kristina Dzeventlauskienė pasiūlė Aisčiui Kaišiadoryse suprojektuoti nacionalinę vaikų kūrybos dailės galeriją (yra daug gerų mokinių darbų). Lauksime, nes gyvenimo tikslas – Rasti; ieškojimo ir kūrybos laukas – Erdvė; įprasminimo taškas, ieškomas objektas – Vieta.* * *Labai betarpiškai ir nuoširdžiai savo ir savo mokinių patirtimis pasidalino Žiežmarių gimnazijos STEAM komandos mokytojai Danutė Leonavičienė, Donatas Stanionis, Lina Jurevičienė. Ekspedicijos, tyrimai, išvykos, neformalusis ugdymas, įrengtos aplinkos gimnazijoje tiek pradinukams, tiek vyresniesiems mokiniams suteikė ir teikia daugiau poveikio mokinių mokymosi pasiekimams ir tolesnei karjerai.Rumšiškių gimnazijos gerosiomis STEAM ugdymo patirtimis dalinosi direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vida Veliuonienė, mokytojos Audronė Noreikienė, Daiva Vaičiulionienė. Gimnazijoje puikiai dirbama kultūrinio ugdymo STEAM veiklose. Tiriamuosius darbus atlieka ir pradinukai, ir vyresniųjų klasių mokiniai.Konferencijos organizatoriai nestokoja kūrybiškumo ir pietų pertrauka buvo įvardinta taip: S – sriubytė užvirė, T – tiksliai nematavau, bet E – eksperimentavau su prieskoniais, A – apsimečiau šefu, M – MMM valgoma.Kūrybiškai ir džiugiai savo mokyk-los STEAM veiklas pristatė Vaclovo Giržado progimnazijos direktoriaus pavaduotoja Lina Bartkevičienė. Pačios gausiausios mokinių skaičiumi mokyklos bendruomenės nuomone, STEAM – tai filosofija, o ne vien kelių dalykų integravimas, šią filosofiją reikia integruoti į mokyklos veiklų planą, tai ne vien laboratorijos, tai mokytojai, tai ugdymo planas, tai kompleksinis požiūris į ugdymą. Vaclovo Giržado progimnazijos mokiniai savo amžiumi yra maži, bet mokyklos STEAM veiklos vykdomos kūrybingai, atnaujinta infrastruktūra: mokyklos aktų salė, sensorinis kambarys, robotikos klasė, dailės, technologijų klasė, kupolas. Apie mokinių pasiekimus, tarkim, 5 klasėje, Lina Bartkevičienė sakė, jog šitie vaikai 1 klasėje mokėsi nuotoliu COVID epidemijos metu. Šiandien mokytojai tarsi moko iš naujo rašyti, o ne „dantiraščiu“. * * *Konferencijoje dalyvavusi Europos socialinio fondo Pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ STEAM komponento ekspertė Indrė Povilaitienė labai gerai įvertino mūsų rajono švietimo įstaigų veiklas, pasidalino respublikos gerosiomis praktikomis TŪM srityje.Su mokymais, problemų kėlimais, darbiniais ginčais, idėjų išgryninimu, mokinių aktyvia veikla, jų pasiekimais, startavęs mūsuose TŪM projektas... Kas toliau? O toliau tęsime, ir tęsime sėkmingai. Edita Navickienė, Kaišiadorių rajono savivaldybės švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistė, labai pozityviai, džiugiai nuteikė: 2024–2030 metų rajono savivaldybės strateginiame plane švietimo programoje iškeltas uždavinys: plėtoti ir stiprinti STEAM ugdymo prieinamumą savivaldybės švietimo įstaigose, siekti, kad kuo daugiau švietimo įstaigų turėtų pritaikytas STEAM aplinkas, kuo daugiau mokinių dalyvautų STEAM mokyme, kuo plačiau suveiktų tinklaveika. Editos Navickienės nuomone, pasiekėme labai daug. TŪM projekto STEAM veiklose dirbo ir dirba daug puikių švietimo įstaigų komandų, mokytojams, koordinatoriams buvo įteiktos Kaišiadorių rajono savivaldybės mero Šarūno Čėsnos padėkos ir Kaišiadorių švietimo ir sporto centro simbolinės dovanėlės.* * *Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos direktorė Jolita Morkūnaitė padėkojo už pagalbą, idėjas, įgyvendinant TŪM projekto STEAM veiklas Tūkstantmečio mokyklos projekto koordinatorei Ievai Mažulienei, Kaišiadorių rajono savivaldybės švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjai Linai Lukoševičienei, Kaišiadorių rajono savivaldybės švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistei Editai Navickienei.Konferenciją muzikiniu sveikinimu pradėjo Kaišiadorių kultūros centro pučiamujų instrumentų orkestras „Džiaugsmas“, meno vadovas Artūras Vrublevskis. Kaip sakė puiki renginio vedėja, Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos anglų kalbos mokytoja Dovilė Kuznecovienė, konferencija, prasidėjusi džiaugsmu, juo ir baigėsi.Konferenciją puikiai organizavo Kaišiadorių švietimo ir sporto centras. Dalyviai dar turėjo galimybę susipažinti su Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos mokymosi aplinkomis. Visi skirstėmės kupini naujų, kitokių įžvalgų, džiaugdamiesi ir savosiomis veiklomis. Tikėti posakiu „Mes patys esame pokyčiai, kurių siekiame“.
|
Paskutinį kartą atnaujinta ( 2025 balandžio 05, Šeštadienis )
|
|
|
|
|