Naujienos
Archyvas
Redakcija
Reklama
Privatumo politika


2024 kovo 19, antradienis
Mokėmės kūrybiškumo ir bendravimo meno Spausdinti
Miglė BALČIŪNAITĖ- KAZANAVIČIENĖ   
2017 balandžio 11, antradienis

Mokėmės drąsiai išsakyti savo ir išklausyti kitų nuomones svarbiais kiekvieną neraminančiais klausimais
Geriausi dalykai dažnai nutinka staiga ir netikėtai. Toks vienas netikėtas, ilgai neplanuotas, bet labai geras dalykas, atsitikęs progimnazijoje šį pavasarį, yra projektas „Augu pats ir auginu kitą“. Kodėl netikėtas? Kodėl neplanuotas?

O todėl, kad socialinės pedagogės Audronės laiško Rimantai Vaičekonytei tikslas buvo pasikviesti lektorę į penktokų klasės valandėlę. Rimanta – Forumo teatro vadovė, pasiūliusi pažvelgti plačiau ir progimnazijai prisijungti prie projekto „Augu pats – auginu kitą“.
Tai buvo tikrai netikėtas, nelauktas, bet labai viliojantis pasiūlymas todėl, pasitarus su pavaduotoja Lina ir gavus direktorės leidimą, bendradarbiavimo sutartis su VšĮ „Menų ir mokymo namai“ buvo pasirašyta, ir kovo 15 dieną Rimanta Vaičekonytė ir psichologė Virginija Skučaitė atvyko į progimnaziją vesti pirmųjų mokymų. Mokymuose dalyvavo 11 progimnazijos septintokų, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Lina Bartkevičienė, anglų kalbos mokytoja Lina Kasperavičienė, psichologė Aida Rakauskienė, specialioji pedagogė Miglė Balčiūnaitė-Kazanavičienė ir socialinė pedagogė Audronė Bilydienė.
Projekto dalyvių nuotaikos kaip ir oro sąlygos tą dieną buvo nepastovios: nerimą ir nežinojimą keitė džiaugesys ir šypsenos, pro debesis bandančią pasirodyti pavasarinę saulę staiga pakeitė lietaus barbenimas į aktų salės langus, baimę viešai kalbėti, keitė noras išsakyti viską, kas ilgai neramino... Paklausite, tai ką visi nuveikėme kovo 15 dieną?
Nuveikėme labai daug. Pirmiausia susipažinome su puikiomis lektorėmis: aktore Rimanta ir psichologe Virginija. Sužinojome ne tik žymaus teatro inovatoriaus brazilo Augusto Boalo pavardę, bet šiek tiek prisilietėme prie jo siūlomų ir „Augu pats – auginu kitą“ projekte taikomų metodų, išmokome naujų žaidimų. O svarbiausia – žaisdami ir būdami kartu visą laiką, mokomės drąsiai išsakyti savo ir išklausyti kitų nuomones svarbiais kiekvieną neraminančiais klausimais.
* * *
Apibendrinant tai, ką labai sunku apibendrinti, ko gero, galima pasakyti, kad mokėmės paties sunkiausio – bendravimo džiaugsmo. Labai smagu pasakoti, ką veikėme, bet, kad visiems skaitantiems būtų šiek tiek aiškiau ir, kad nereiktų tyliai kiekvienam galvoti: „O kas iš to...“ trumpai parašyti reikia ir apie patį projektą. Taigi...
Įdomios veiklos buvo vykdomos susitikimo metu
Projektas „Augu pats – auginu kitą” yra orientuotas į vaikų ir jaunimo kūrybiškumo, asmeninių, socialinių ir kultūrinių kompetencijų ugdymą, ypatingai akcentuojant mokinių gebėjimą efektyviai bendrauti su skirtingų kultūrų ir socialinių grupių atstovais. Projekto partneriai – mokyklos  ir vaikų socialinės globos namai – pasirinkti neatsitiktinai. Ugdymo institucijos yra sumažinti visuomenės modeliai, kurie patiria tas pačias transformacijas kaip ir Valstybė apskritai. Vienas didžiųjų pokyčių – aktyvi globalizacija ir vis didesnės multikultūriškumo apraiškos. Ugdymo institucijos yra tos organizacijos, kurios turi mokėti lanksčiai reaguoti į kultūrinius pokyčius, nes jų paskirtis ugdyti sėkmingą bendruomenės narį, aktyvų kultūros kūrėją, o ne pasyvų vartotoją. Todėl projekto tikslinė grupė yra aiškiai apibrėžta – tai yra  ugdymo institucijų, kurios dalyvauja projekte, bendruomenių lyderiai: didžiąją dalį sudarys aktyvūs mokiniai, prie kurių prisidės motyvuotas keisti ir keistis personalas ir savivaldos atstovai. Taip pat bus įtrauktos klasės,  mokinių tėvai ir visa mokyklų bendruomenė, tiesiogiai susidurianti su įvairiomis kliūtimis ir aktualiomis šiandienos problemomis (patyčios, netolerancija, smurtavimas, socialinė atskirtis ir kt.). Globos namų auklėtiniai yra ypač socialiai ir kultūriškai pažeidžiama grupė, todėl, tikimasi, jiems projektas bus ypač naudingas.

„Menų ir mokymo namai” jau 10 metų dirba su jaunimu ir padeda jiems augti, tobulėti ir keisti aplinkybes, kurios daro juos nelaimingus. Tuo tikslu bendradarbiauja su 147 Lietuvos mokyklomis, ieško, pritraukia ir adaptuoja pasaulyje pripažintą inovatyvią metodiką ir padeda ją įsisavinti. Projektas „Augu pats – auginu kitą” ne tik atspindi įstaigos įdirbį, bet ir įneša naujovių į jaunimo edukacijos sampratą, ypač orientuojantis į kultūrinių kompetencijų ugdymą. Šiuo projektu bus siekiama panaudojant pasaulyje pripažintus ir patrauklius jaunimui A. Boalio Engiamųjų teatro metodus, įgalinti jaunimą veikti, prisiimti atsakomybę už savo veiksmus bei nuostatas, tuo pačiu pasipraktikuoti saugaus elgesio modelius, kurie bus išmokti nedidelėje mokyklos multikultūrinėje bendruomenėje ir sėkmingai galimi perkelti į Valstybės gyvenimą.
Engiamųjų teatras yra metodikų rinkinys, kuris skirtas visapusiškai ugdyti asmenį ir auginti jo asmenines, socialines ir kultūrines kompetencijas.  Interaktyvi metodika patraukli jaunimui ir vaikams tuo, kad randa kelią į kiekvieno  širdį, padeda nugalėti gynybinius barjerus ir skatina žengti iš komforto zonos į naujovių išbandymo ir pritaikymo zoną. Metodikos, tokios kaip „Vaizdinių teatras”, „Laikraščių teatras”, „Forumo teatras” ir kt.,  maksimaliai priartina vaikus ir jaunimą prie šiuolaikinių aktualijų ir leidžia jiems saugiai, be vidinių draudimų ir barjerų perklausti ir įsisąmoninti savo nuostatas kontraversiškų situacijų atžvilgiu.
* * *
Multikultūrinėje visuomenėje didžiausias iššūkis – prisitaikyti prie skirtingų socialinių ir kultūrinių grupių žmonių. Engiamųjų teatras savo įgalinančiais permąstyti, vertinti ir veikti metodais yra tinkama priemonė ugdyti jaunus žmones visuomenei, skatinti jų kūrybiškumą ir pilietiškumą, moko kaip netapti engėjais ir aukomis įvairiose gyvenimiškose situacijose (http://www.forumoteatras.lt/vykdomi-projektai/augu-pats-auginu-kita/apie-projekta)

Virginijos Skučaitės nuotr.


Paskutinį kartą atnaujinta ( 2017 gegužės 05, penktadienis )